Michael van Gerwen

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Michael van Gerwen

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 28 Jan 2024, 15:22 Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar het viel mij gisteren op dat MvG zijn pijl anders vast houdt dan vroeger.

2017:
Afbeelding

nu:
Afbeelding

Als je de bewegende beelden bekijkt zie je het nog beter. In zijn hoogtij dagen hield hij zijn pijl horizontaal, nu een stuk verticaler. Als ik van 2020 tot nu kijk is het ieder jaar iets verticaler. Is dat bewust? Kan dat (mede) de reden zijn waarom hij minder dominant is?
Mss gewoon door ander materiaal ? Ik vind het bij Barney veel erger. Die gooit echt totaal anders of in de mid 2000's jaren. Ik zag Adams onlangs in de online League en die staat zelfs totaal anders aan het bord. Het verschil bij Mvg lijkt me minimaal.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2936
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Bericht door ratm »

Dat kan inderdaad maar de manier waarop zijn pijl zijn hand verlaat is wel degelijk anders. Het materiaal is niet heel erg veranderd toch? Hij is na enkele minder maanden in 2020 toch weer teruggegaan naar vrijwel dezelfde pijl als voorheen?
Hoe dan ook, ik hou er niet van als spelers zichzelf ineens een andere worp aanleren en al helemaal niet wanneer het steeds meer anders wordt zoals bij MvG. Nog 4 jaar zo doorgaan en hij staat verticaal.
Staat Adams anders? Anders qua houding of anders qua positie ten opzichte van het bord?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 29 Jan 2024, 15:10 Dat kan inderdaad maar de manier waarop zijn pijl zijn hand verlaat is wel degelijk anders. Het materiaal is niet heel erg veranderd toch? Hij is na enkele minder maanden in 2020 toch weer teruggegaan naar vrijwel dezelfde pijl als voorheen?
Hoe dan ook, ik hou er niet van als spelers zichzelf ineens een andere worp aanleren en al helemaal niet wanneer het steeds meer anders wordt zoals bij MvG. Nog 4 jaar zo doorgaan en hij staat verticaal.
Staat Adams anders? Anders qua houding of anders qua positie ten opzichte van het bord?
Moeilijk te beschrijven, maar compleet anders qua houding en positie tegelijk. Je moet eens op youtube naar zijn stijl kijken in zijn beste jaren ( 2008 t.e.m 2011 ongeveer) en dat vergelijken met nu.

In die jaren was hij echt een Vb van hoe een speler technisch moest gooien, nu ziet het er houterig en gespannen uit.

Barney was vroeger een snelle speler, die met een soort tussenworp wierp. Nu gooit hij traag en in 1 worp ook een enorm verschil.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Bericht door ybabl »

https://www.telegraaf.nl/sport/15204023 ... 12921246-1

Wat is het toch ook een zielig ventje wat dit betreft. Zoals altijd totaal respectloos tegenover zijn collega's. Bovendien heeft Littler al een Pro Tour en een World Series-evenement gewonnen, wat gewoon twee titels zijn, dus lult ie ook nog eens uit z'n nek.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2936
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Bericht door ratm »

Helemaal met je eens. MvG is een groot darter maar een klein zielig mens. Ook zijn reacties tijdens de interviews op Viaplay na een nederlaag zijn de laatste tijd vaak gewoon onbeschoft.

Littler heeft overigens naar de twee titels die jij noemt, ook al een Eurotour titel op zijn naam. Dat zijn dit jaar 3 toernooien voor Littler tegenover 1 voor MvG. Toontje lager zingen zou hem sieren.
BUTTON_POST_REPLY