Telenet Play Sports, kan enkel via de dazn app bekeken worden ( legaal ) in Nederland maar die is betalend.
Lakeside 2023
Re: Lakeside 2023
Was wel spannend tussen landman en Duff . Jammer dat Landman zo weinig uitstraling heeft.
Sterke Baetens, sterke Klaassen en zeer verassende Nilsson. Bij de vrouwen is er voorlopig niks te doen aan Greaves, maar ze hebben wel hun droom halve finales bij de vrouwen.
Ik verwacht weinig verrassingen in de semis. Zou een mooie finaledag worden met Baetens - Klaassen en Greaves - O'sullivan.
Sterke Baetens, sterke Klaassen en zeer verassende Nilsson. Bij de vrouwen is er voorlopig niks te doen aan Greaves, maar ze hebben wel hun droom halve finales bij de vrouwen.
Ik verwacht weinig verrassingen in de semis. Zou een mooie finaledag worden met Baetens - Klaassen en Greaves - O'sullivan.
Ik vind het niveau over het algemeen niet tegenvallen. Zeker als je bedenkt wie er allemaal niet (meer) mee doen is het heel behoorlijk. In mijn ogen is dit het amateur wk en dan was zeker Nilson in de kwartfinale gewoon echt goed.
Maar wat ik wel mis zijn spannende wedstrijden. Op Duff - Landman en de comeback van Klaassen tegen Olde Kalter na zijn de wedstrijden niet echt boeiend geweest. Vaak nam één speler al snel de break voorsprong en kwam de ander niet meer terug. Hopelijk gaan de laatste twee potten daar nog verandering in brengen want een "Lakeside classic" hebben we nog niet gehad.
Maar wat ik wel mis zijn spannende wedstrijden. Op Duff - Landman en de comeback van Klaassen tegen Olde Kalter na zijn de wedstrijden niet echt boeiend geweest. Vaak nam één speler al snel de break voorsprong en kwam de ander niet meer terug. Hopelijk gaan de laatste twee potten daar nog verandering in brengen want een "Lakeside classic" hebben we nog niet gehad.
Greaves - O'sullivan is de halve finaleK1990 schreefCOLON ↑09 Dec 2023, 11:47 Was wel spannend tussen landman en Duff . Jammer dat Landman zo weinig uitstraling heeft.
Wat Landman betreft heb je gelijk maar dat geldt eigenlijk voor bijna al deze spelers, op een enkele (zoals Duff, Plaisier) na. Ik vind het er bij Landman ook altijd wat ongecontroleerd uitzien. Maar ja, hij doet het toch maar even.
Landman - Klaassen was wel een mooie pot.
Ik verwacht dat Baetens de finale eenvoudig gaat winnen en dat zou ook wel terecht zijn. Hij is by far de constantste van de twee en van het toernooi ook eigenlijk. Alleen Klaasen komt daar bij in de buurt.
Het niveau van de dames zakte wat mij betreft wel echt (weer) door de ondergrens. Het is nog steeds niet goed genoeg om met plezier naar te kunnen kijken
Ik verwacht dat Baetens de finale eenvoudig gaat winnen en dat zou ook wel terecht zijn. Hij is by far de constantste van de twee en van het toernooi ook eigenlijk. Alleen Klaasen komt daar bij in de buurt.
Het niveau van de dames zakte wat mij betreft wel echt (weer) door de ondergrens. Het is nog steeds niet goed genoeg om met plezier naar te kunnen kijken
Idd, Greaves steekt er met kop en schouders bovenuit. Vooral Ashton viel enorm tegen.ratm schreefCOLON ↑10 Dec 2023, 18:19 Landman - Klaassen was wel een mooie pot.
Jammer van Klaasen, bij momenten was het top om maar te kijken maar de constante kreeg hij er niet in. Hopelijk een mooie finale België - Holland
Heb ff stukje Greaves - De Graaf op Play Sport gekeken, best prima. Clarys en die andere oude man zijn me echt te saai maar dit duo als commentator vind ik wel prima.
Ik blijf het trouwens wel een gek gezicht vinden om twee mensen naast elkaar te zien zitten die elkaar niet aankijken maar in de camera kijken terwijl ze met elkaar praten Ik kan daar niet aan wennen. Wel leuk dat Kim er steeds vaker zit.
Greaves wereldkampioen op naar de 17 eentje meer of Taylor . Gulliver moet nog genieten van de komende 8 jaar :p.
We hebben eindelijk een wereldkampioen
Absoluut de terechte kampioen. Baetens heeft een prima toernooi gespeeld en is nooit in de problemen gekomen. Leuk ook voor het Belgische darts!
Verder vond ik het een erg teleurstellend toernooi met vrijwel geen spannende potten (op Landman - Duff en Landman - Klaassen na). Ook de finale was na 5 legs eigenlijk al gespeeld. Het niveau op lakeside is al jaren een stuk lager maar de spanning en de characters maakte een hoop goed. Dat ontbrak dit jaar helaas.
Verder vond ik het een erg teleurstellend toernooi met vrijwel geen spannende potten (op Landman - Duff en Landman - Klaassen na). Ook de finale was na 5 legs eigenlijk al gespeeld. Het niveau op lakeside is al jaren een stuk lager maar de spanning en de characters maakte een hoop goed. Dat ontbrak dit jaar helaas.
We kunnen idd het kampioenschap evalueren met een onvoldoende.
Positief : de laatste 3 dagen zat de Lakeside goed vol daarvoor alvast een pluim voor de WDF. Als deze zaal vol zit blijft het toch de meest lyrische zaal in de dartswereld.
Andy Baetens speelde topniveau in al zijn wedstrijden. Dennis Nilsson was de verrassing met goed niveau en ook Klaasen liet bij momenten zien nog altijd een topdarter te zijn.
Beau Greaves speelde zakelijk top.
Negatief : het niveau van de eerste ronde was veel te zwak. De kwalificatiecriterias moeten duidelijk anders. Ook de 2 jarige ranking mag men opdoeken. Nu had je geplaatste spelers die nauwelijks competitie gespeeld hadden omdat ze al een jaar geplaatst waren. Dan kan je niet top spelen.
Als alle spelers die zich geplaatst hadden meegedaan hadden we een totaal ander niveau. Een Lakeside met Littler, Tricole, Owen, Veenstra, Van Peer etc ... Was iets totaal anders geweest. Conclusie de WDF moet dringend haar regels veranderen of een akkoord met de PDC vinden.
Positief : de laatste 3 dagen zat de Lakeside goed vol daarvoor alvast een pluim voor de WDF. Als deze zaal vol zit blijft het toch de meest lyrische zaal in de dartswereld.
Andy Baetens speelde topniveau in al zijn wedstrijden. Dennis Nilsson was de verrassing met goed niveau en ook Klaasen liet bij momenten zien nog altijd een topdarter te zijn.
Beau Greaves speelde zakelijk top.
Negatief : het niveau van de eerste ronde was veel te zwak. De kwalificatiecriterias moeten duidelijk anders. Ook de 2 jarige ranking mag men opdoeken. Nu had je geplaatste spelers die nauwelijks competitie gespeeld hadden omdat ze al een jaar geplaatst waren. Dan kan je niet top spelen.
Als alle spelers die zich geplaatst hadden meegedaan hadden we een totaal ander niveau. Een Lakeside met Littler, Tricole, Owen, Veenstra, Van Peer etc ... Was iets totaal anders geweest. Conclusie de WDF moet dringend haar regels veranderen of een akkoord met de PDC vinden.
Ik heb lang niet alles gezien, maar ook ik ben niet heel positief. Andy Baetens lijkt mij de terechte winnaar (nogmaals: op basis van wat ik heb gezien), dus erg leuk voor België. Maar de rest viel me niet mee.
Landman heeft best een goed jaar gedraaid op de Pro Tours, maar als je hem ziet spelen ga je je bijna afvragen hoe dat mogelijk is. Iemand hierboven zei al dat het er nogal ongecontroleerd uitziet en daar ben ik mee eens. Er past regelmatig een hele hand tussen de bovenste en onderste pijl uit één beurt. Hij doet overduidelijk iets goeds, gezien zijn resultaten, maar het oogt totaal niet zo.
Ik had een finale Baetens-Klaasen wel leuk gevonden, maar Klaasen is te wisselvallig in zijn wedstrijden. Jammer. Hopelijk kan ie toch weer dat constante terugvinden.
Jij draait het tenminste nog positief. Ik vond het de eerste paar dagen echt genant hoe leeg die zaal was. Pijnlijk voor de spelers ook.Positief : de laatste 3 dagen zat de Lakeside goed vol daarvoor alvast een pluim voor de WDF. Als deze zaal vol zit blijft het toch de meest lyrische zaal in de dartswereld.
Baetens dus eens, Greaves te weinig van gezien. Hoe zuur het ook klinkt: ik ga me tijdens zo'n toernooi dan toch afvragen of ze niet onder hun niveau spelen. Baetens zal wel voor Q-school gaan en van Greaves had ik het interessanter gevonden als ze bij de mannen mee had gedaan. Ik snap dat ze graag een wereldtitel wil winnen, maar ik had graag gezien hoe ze zich over meerdere sets tegen een Landman of een Klaasen had gehouden.Andy Baetens speelde topniveau in al zijn wedstrijden. (...) Beau Greaves speelde zakelijk top.
Zolang ze dit een WK blijven noemen zal de PDC daar denk ik geen interesse in hebben. Bovendien bestaat inmiddels de Challenge en Development Tour, dus daar waar ik een paar jaar terug nog wel een bepaald opleidings- of tweede niveau-perspectief zag voor de BDO, vraag ik me nu af wat voor perspectief er nog is voor een samenwerking.Negatief : het niveau van de eerste ronde was veel te zwak. De kwalificatiecriterias moeten duidelijk anders. Ook de 2 jarige ranking mag men opdoeken. Nu had je geplaatste spelers die nauwelijks competitie gespeeld hadden omdat ze al een jaar geplaatst waren. Dan kan je niet top spelen.
Barry Hearn zei enkele jaren geleden toen hij nog de baas was dat hij er geen probleem mee heeft dat de BDO het een wk noemt, alleen wel dat ze het een professioneel wk noemen. Als de WDF het voortaan een amateur wk zou noemen (wat het feitelijk ook is want volgens mij kan niemand er van rond komen) dan zou er toch wat mogelijk moeten zijn.ybabl schreefCOLON ↑11 Dec 2023, 12:53 Zolang ze dit een WK blijven noemen zal de PDC daar denk ik geen interesse in hebben. Bovendien bestaat inmiddels de Challenge en Development Tour, dus daar waar ik een paar jaar terug nog wel een bepaald opleidings- of tweede niveau-perspectief zag voor de BDO, vraag ik me nu af wat voor perspectief er nog is voor een samenwerking.
Een deal waarbij spelers op beide wk's ogen deelnemen, behalve tourcard houders, die alleen op het PDC wk want dat zijn profs. Je kunt zelfs de challange en development tour (gedeeltelijk) mee laten tellen in de wdf ranking. Dan krijg je een wk van de beste niet tourcard houders. Dus met al die spelers die nu voor het pdc wk kozen. Eventueel laat je er ook een pdc wk ticket mee verdienen.
Volgens mij noemen ze het ook niet meer the world professional darts Championship, maar de WDF world Championship.ratm schreefCOLON ↑11 Dec 2023, 13:45Barry Hearn zei enkele jaren geleden toen hij nog de baas was dat hij er geen probleem mee heeft dat de BDO het een wk noemt, alleen wel dat ze het een professioneel wk noemen. Als de WDF het voortaan een amateur wk zou noemen (wat het feitelijk ook is want volgens mij kan niemand er van rond komen) dan zou er toch wat mogelijk moeten zijn.ybabl schreefCOLON ↑11 Dec 2023, 12:53 Zolang ze dit een WK blijven noemen zal de PDC daar denk ik geen interesse in hebben. Bovendien bestaat inmiddels de Challenge en Development Tour, dus daar waar ik een paar jaar terug nog wel een bepaald opleidings- of tweede niveau-perspectief zag voor de BDO, vraag ik me nu af wat voor perspectief er nog is voor een samenwerking.
Een deal waarbij spelers op beide wk's ogen deelnemen, behalve tourcard houders, die alleen op het PDC wk want dat zijn profs. Je kunt zelfs de challange en development tour (gedeeltelijk) mee laten tellen in de wdf ranking. Dan krijg je een wk van de beste niet tourcard houders. Dus met al die spelers die nu voor het pdc wk kozen. Eventueel laat je er ook een pdc wk ticket mee verdienen.
En dan moeten we wel consequent zijn, een prof zoals Klaasen, Adams, Fitton, O'shea in een kort verleden zouden dan geen Lakeside mogen spelen.
En vooral het omgekeerde moet dan zeker ook gebeuren, geen amateurs of semi profs bij de PDC en het PDC wk. Dan kunnen we idd van een prof wk en een amateur wk spreken anders niet het moet van 2 kanten komen.
Klopt, volgens mij heeft de WDF het woordje "professional" er uit gelaten.K1990 schreefCOLON ↑11 Dec 2023, 15:11Volgens mij noemen ze het ook niet meer the world professional darts Championship, maar de WDF world Championship.ratm schreefCOLON ↑11 Dec 2023, 13:45Barry Hearn zei enkele jaren geleden toen hij nog de baas was dat hij er geen probleem mee heeft dat de BDO het een wk noemt, alleen wel dat ze het een professioneel wk noemen. Als de WDF het voortaan een amateur wk zou noemen (wat het feitelijk ook is want volgens mij kan niemand er van rond komen) dan zou er toch wat mogelijk moeten zijn.ybabl schreefCOLON ↑11 Dec 2023, 12:53 Zolang ze dit een WK blijven noemen zal de PDC daar denk ik geen interesse in hebben. Bovendien bestaat inmiddels de Challenge en Development Tour, dus daar waar ik een paar jaar terug nog wel een bepaald opleidings- of tweede niveau-perspectief zag voor de BDO, vraag ik me nu af wat voor perspectief er nog is voor een samenwerking.
En dan moeten we wel consequent zijn, een prof zoals Klaasen, Adams, Fitton, O'shea in een kort verleden zouden dan geen Lakeside mogen spelen.
En vooral het omgekeerde moet dan zeker ook gebeuren, geen amateurs of semi profs bij de PDC en het PDC wk. Dan kunnen we idd van een prof wk en een amateur wk spreken anders niet het moet van 2 kanten komen.
Consequent zijn lijkt me in dit geval niet handig. Er is niet een duidelijke scheiding te maken door de hoeveelheid semi-profs. Ik zou zeggen tourcard geen wdf wk en verders alles vrij. Dan kan de PDC spelers over de hele wereld laten mee doen zoals ze willen en de WDF heeft toch een behoorlijk deelnemersveld.
Overigens kunnen we nu ook van een prof (pdc) en amateur (wdf) wk spreken, dat is ook wat het zijn.
Mocht Landman eigenlijk wel meedoen aan Lakeside vraag ik mij nu af ? Heeft die vorig jaar niet deelgenomen aan het PDC wk van 2023 ?
De huidige Lakeside kampioen is namelijk ook de wereldkampioen van 2023...
De huidige Lakeside kampioen is namelijk ook de wereldkampioen van 2023...
Nee hij heeft meegedaan aan het PDC wk van 2022, niet van 2023