Kledingvoorschriften in het darten

Overige topics die met darts te maken hebben
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

Normen en waarden vervagen ook in het darten. Je moet je gewoon houden aan kledingvoorschriften klaar. Straks lopen ze allemaal rond als Wright. (wat alleen een act is van de laatste paar jaar)
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Lookout »

Net alsof het wat uitmaakt in welke kleur broek je tegenstander loopt.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONNet alsof het wat uitmaakt in welke kleur broek je tegenstander loopt.
Jij mag in je Micky Mouse boxer, Oké ?
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLONNet alsof het wat uitmaakt in welke kleur broek je tegenstander loopt.
De kledingvoorschriften zijn er natuurlijk niet voor niets. Ik vindt dan ook dat iedereen zich hier aan moet houden. Sportschoenen in een kroeg leuk, maar op wedstrijden gewoon schoenen zoals dat hoort.
Let's Play Darts!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door ratm »

Lookout schreefCOLONNet alsof het wat uitmaakt in welke kleur broek je tegenstander loopt.
Helemaal mee eens. Ik vind kledingvoorschiften bij darts echt lachwekkend! Zo lang er geen aanstootgevende teksten/afbeeldingen op staan is er niets aan de hand
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DeDeen »

Er zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
TheAsset
Lid
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:08

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door TheAsset »

DeDeen schreefCOLONEr zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
Is er nog wel, alleen versoepeld. Je moest per se een kraag, en een gedekte broek (helemaal dezelfde kleur). Ik had een volgens hun witte/blauwe spijkerbroek aan, en dat was onacceptabel.

Pieter speelde B
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DeDeen »

TheAsset schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONEr zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
Is er nog wel, alleen versoepeld. Je moest per se een kraag, en een gedekte broek (helemaal dezelfde kleur). Ik had een volgens hun witte/blauwe spijkerbroek aan, en dat was onacceptabel.

Pieter speelde B
Ik zie het nu inderdaad, het is dit rankingseizoen alweer aangepast.
Ze hadden de regels namelijk laten varen, maar dat bleek toch geen succes blijkbaar.
Maar jij had dus een streepjesbroek aan ofzo?
Ik blijf het lastig vinden die regels, want het blijf interpretatie op deze manier.
Want zoals het er staat, mag zelfs een krijtstrepen pantalon eigenlijk niet.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLON
Lookout schreefCOLONNet alsof het wat uitmaakt in welke kleur broek je tegenstander loopt.
Helemaal mee eens. Ik vind kledingvoorschiften bij darts echt lachwekkend! Zo lang er geen aanstootgevende teksten/afbeeldingen op staan is er niets aan de hand
In de buurt van Winterswijk houden ze gewoon de klompen aan tijdens competitie ronde.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

Ik wou hier graag een poll openen.

wat vind jij ?

1: Kledingvoorschriften zijn normaal in het darten, maar moeten wel gehanteerd worden.
2: Geen mening
3: Ik ben Peter Wright
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Schiavoni »

Dit is niet echt een duidelijke vraag. Een poll is een stelling met keuzemogelijkheden. Waar is de stelling?

Maar wat betreft de kleding. Het is natuurlijk geen gezicht als je met trainingsbroek en sportschoenen het podium op komt. Zolang je netjes gekleed bent en verzorgd, vind ik het goed. Peter Wright is een andere uiterste. Het ziet er druk uit, maar het is wel stijlvol.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Lookout »

Ik beoefen zelf Taekwondo en ook daar hebben we kleding voorschriften/verplichtingen waar ik me aan moet houden.
Heb heel wat moeten opdrukken voor straf,omdat me kleding niet in orde was :lol:
In iedere sport heb je verplichtingen en daar dien je je aan te houden.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Prutser
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 21:33

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Prutser »

Mijn Mening:

1: Kledingvoorschriften zijn normaal in het darten, maar moeten wel gehanteerd worden.

het ziet er allemaal wat professioneler uit als de spelers zich aan de voorschriften houden.
-- It is only when they go wrong that machines remind you how powerful they are. --
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door dreski »

Schiavoni schreefCOLONDit is niet echt een duidelijke vraag. Een poll is een stelling met keuzemogelijkheden. Waar is de stelling?

Maar wat betreft de kleding. Het is natuurlijk geen gezicht als je met trainingsbroek en sportschoenen het podium op komt. Zolang je netjes gekleed bent en verzorgd, vind ik het goed. Peter Wright is een andere uiterste. Het ziet er druk uit, maar het is wel stijlvol.
Peter Wright stijlvol gekleed? Ben benieuwd naar jouw kleding smaak. :D

Maar ik stem voor optie 1.

Wat je in het Cafe draagt maakt niet uit zolang je maar niet stinkt. Sinds het rookverbod merk ik pas dat de gemiddelde hygiene van een darter te wensen over laat.
Op open toernooien vind ik dat het kleding voorschrift gehandhaaft moet worden.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartmat »

Niet dat ik ooit op een podium zal gooien, maar toch. Ik vind kledingvoorschriften voor het darten van officiële wedstrijden goed, zolang ze binnen het redelijke blijven. Een pantalon vind ik prima, maar ik zou dat pas vanaf podium wedstrijden verplichten. Een nette spijkerbroek (dus niet met gaten, vlekken of hangend onder het kruis) is helemaal niets mis mee. Ik gooi zelf altijd in een zwarte spijkerbroek waarvan het verschil met een pantalon bijna niet te zien is.

Polo's vind ik zelf het fijnste gooien dus dat is mooi. Al zie ik het nut van de verplichting van de kraag niet zo. Tenzij dat puur is om het verschil te maken tussen polo en t shirt. In cafés gooi ik wel gewoon in t shirt, omdat bijna niemand daar in zijn dartpolo staat te gooien. Dan voel ik me meteen zo professioneel terwijl ik helemaal niet zo goed ben. :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONNiet dat ik ooit op een podium zal gooien, maar toch. Ik vind kledingvoorschriften voor het darten van officiële wedstrijden goed, zolang ze binnen het redelijke blijven. Een pantalon vind ik prima, maar ik zou dat pas vanaf podium wedstrijden verplichten. Een nette spijkerbroek (dus niet met gaten, vlekken of hangend onder het kruis) is helemaal niets mis mee. Ik gooi zelf altijd in een zwarte spijkerbroek waarvan het verschil met een pantalon bijna niet te zien is.

Polo's vind ik zelf het fijnste gooien dus dat is mooi. Al zie ik het nut van de verplichting van de kraag niet zo. Tenzij dat puur is om het verschil te maken tussen polo en t shirt. In cafés gooi ik wel gewoon in t shirt, omdat bijna niemand daar in zijn dartpolo staat te gooien. Dan voel ik me meteen zo professioneel terwijl ik helemaal niet zo goed ben. :)

Ik heb ook altijd in een polo gegooid en zover ik weet is dat toegestaan. nette donkere schoenen met gelijke broek.
Gebruikers-avatar
He-man
Lid
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:24

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door He-man »

Optie 1. En hou het op een pantalon. Dat voorkomt discussies.
Denial is NOT a river in Egypt
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Calimero »

gewoon kleren zonder scheuren etc...

En voor podium wedstrijden en landelijke team wedstrijden kledingvoorschrift.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Rat »

2. Geen mening
3. Ik ben peter wright.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA


----


Ik ben voor het een beetje netjes houden op toernooien van ndb. Maar dat je geen sportschoenen aan mag, dat vind ik zo een grote onzin. Kan ik zelfs pissed over raken.

Hoezo geen sportschoenen??? Ik ben toch aan het sporten?

Moet ik echt al die toernooien heel de dag op kutschoenen lopen en last van je rug krijgen?

Het was op een moment zo dat alleen andy fordham offcieel toestemming had gekregen om sportschoenen te dragen tijdens het sporten. Waanzin!

Ik had zwarte nike air max 180 haha ;-). Was het toch gewoon netjes.

Als je dan niet tegen mij wilt spelen, met mijn nette bloesje en pantalonnetje en zwarte sportschoenen.

Dan ben je ook wel een flapdrol ook hoor, sorry hoor. Gewoon speren man!


Ik vind wel dat als je tv eenmaal hebt bereikt, dan zijn er geen regels meer. Dan verdien je het om te dragen wat je wilt. Als het mag van de pdc en of bdo, dan vind ik het ook goed.

Ziet er vaak niet uit, maar dat is wat anders ;-).
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON
TheAsset schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONEr zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
Is er nog wel, alleen versoepeld. Je moest per se een kraag, en een gedekte broek (helemaal dezelfde kleur). Ik had een volgens hun witte/blauwe spijkerbroek aan, en dat was onacceptabel.

Pieter speelde B
Ik zie het nu inderdaad, het is dit rankingseizoen alweer aangepast.
Ze hadden de regels namelijk laten varen, maar dat bleek toch geen succes blijkbaar.
Maar jij had dus een streepjesbroek aan ofzo?
Ik blijf het lastig vinden die regels, want het blijf interpretatie op deze manier.
Want zoals het er staat, mag zelfs een krijtstrepen pantalon eigenlijk niet.
Had de broek aan die ik ook vaak met mijn video interviews draag, nagenoeg zwart dus. Vond het ook vrij kinderachtig van de NDB om daarover te gaan mierenneuken.
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
TheAsset schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONEr zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
Is er nog wel, alleen versoepeld. Je moest per se een kraag, en een gedekte broek (helemaal dezelfde kleur). Ik had een volgens hun witte/blauwe spijkerbroek aan, en dat was onacceptabel.

Pieter speelde B
Ik zie het nu inderdaad, het is dit rankingseizoen alweer aangepast.
Ze hadden de regels namelijk laten varen, maar dat bleek toch geen succes blijkbaar.
Maar jij had dus een streepjesbroek aan ofzo?
Ik blijf het lastig vinden die regels, want het blijf interpretatie op deze manier.
Want zoals het er staat, mag zelfs een krijtstrepen pantalon eigenlijk niet.
Had de broek aan die ik ook vaak met mijn video interviews draag, nagenoeg zwart dus. Vond het ook vrij kinderachtig van de NDB om daarover te gaan mierenneuken.
Een gedekte kleur, maar dan wel 1 kleur, is prima. Daar mogen ze niet eens over mierenneuken.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
TheAsset schreefCOLON
DeDeen schreefCOLONEr zijn tegenwoordig geen kledingvoorschriften meer voor vloerwedstrijden.
Dus dartsjournalist, ik weet niet door wat voor official je bent aangesproken, maar het was onzin.
Gooide je A of B?
Is er nog wel, alleen versoepeld. Je moest per se een kraag, en een gedekte broek (helemaal dezelfde kleur). Ik had een volgens hun witte/blauwe spijkerbroek aan, en dat was onacceptabel.

Pieter speelde B
Ik zie het nu inderdaad, het is dit rankingseizoen alweer aangepast.
Ze hadden de regels namelijk laten varen, maar dat bleek toch geen succes blijkbaar.
Maar jij had dus een streepjesbroek aan ofzo?
Ik blijf het lastig vinden die regels, want het blijf interpretatie op deze manier.
Want zoals het er staat, mag zelfs een krijtstrepen pantalon eigenlijk niet.
Had de broek aan die ik ook vaak met mijn video interviews draag, nagenoeg zwart dus. Vond het ook vrij kinderachtig van de NDB om daarover te gaan mierenneuken.
Een gedekte kleur, maar dan wel 1 kleur, is prima. Daar mogen ze niet eens over mierenneuken.
Afbeelding
Ik vind dit wel daaronder vallen. Had eerder verwacht dat ze over mijn schoenen zouden gaan zeiken.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door ratm »

Ik vind de vraag een beetje vreemd, vooral de keuzemogelijkheden. Ik moet het dus eens zijn met de stelling of ik ben Peter Wright of heb geen mening? Volgens mij mist de optie dat ik weldegelijk een mening heb maar geen Peter Wright heet. ;)
Schiavoni schreefCOLON Maar wat betreft de kleding. Het is natuurlijk geen gezicht als je met trainingsbroek en sportschoenen het podium op komt.
Ik vind het geen gezicht als iemand een stropdas om heeft. dat bungelt maar een beetje om iemands nek. Vind ik er serieus niet uitzien. Evenals een lange broek als het 30 graden is. Compleet idioot vind ik dat. Dus hoezo is het natuurlijk geen gezicht als je een trainingsbroek aan hebt??? Dat vind jij. ik vind wat anders. Sommige dingen zijn aanstootgevend maar een normale trainingsbroek of een stropdas is puur kwestie van smaak. ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken waarom dat niet zo mogen, echt geen enkele!

Ik ben het dan ook compleet eens met het onderstaande:
Rat schreefCOLON Ik ben voor het een beetje netjes houden op toernooien van ndb. Maar dat je geen sportschoenen aan mag, dat vind ik zo een grote onzin. Kan ik zelfs pissed over raken.

Moet ik echt al die toernooien heel de dag op kutschoenen lopen en last van je rug krijgen?
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door DirtySanchez »

Fred Raket schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Lookout schreefCOLONNet alsof het wat uitmaakt in welke kleur broek je tegenstander loopt.
Helemaal mee eens. Ik vind kledingvoorschiften bij darts echt lachwekkend! Zo lang er geen aanstootgevende teksten/afbeeldingen op staan is er niets aan de hand
In de buurt van Winterswijk houden ze gewoon de klompen aan tijdens competitie ronde.
Dat kom ik ook vaker tegen die klompen.
Ik stoor me er totaal niet aan.of iemand nu zwarte of roze schoenen aan heeft.... moet ieder lekker zelf weten haha.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Kledingvoorschriften in het darten

Bericht door Dartsjournalist »

De keuzemogelijkheden van Fred zijn natuurlijk ook onzin. Alsof er geen middenweg is tussen de huidige voorschriften en Peter Wright, dat is het andere uiterste. Ik keur dat trouwens ook niet af, maar dat terzijde. Een spijkerbroek, bij voorkeur donker, zonder scheuren zou in principe ook gewoon toelaatbaar moeten zijn en anders ben je gewoon een ontzettende mierenneuker.
Twitter: @PVDarts180
BUTTON_POST_REPLY