Grand Slam of Darts 2022

BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

De criteria zijn definitief bekend gemaakt:

https://www.pdc.tv/news/2022/06/29/2022 ... -confirmed

Wederom geen BDO/WDF spelers. Vorig jaar was dat te begrijpen aangezien daar geen majors gespeeld werden dat jaar maar nu er gewoon weer een volwaardig jaar is gedraaid bij de WDF vind ik dat die spelers er wel weer bij hadden gemogen. Blijkbaar gaat de PDC een andere weg in. Wat mij betreft kan het toernooi dan wel van de kalender af.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door K1990 »

Tja dan maar weer dartsoorlog tussen de 2 bonden zeker. Ik zie geen enkele vorm van samenwerking.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door Choco115 »

Dat had de PDC al eerder aangegeven. De grand slam kwalificatie begint een beetje een zootje te worden nu met van alles wat. Wel leuk dat er een Amerikaanse en Aziatische kampioen mee mogen doen, maar ik vind die 8 qualifiers die maar 1 goede dag nodig hebben echt teveel. Had er persoonlijk daar 6 van gedaan dit jaar en dan Duff en Greaves uitgenodigd, maar dat Greeaves dit jaar 0 women seris toernooien heeft gespeeld zal ook niet geholpen hebben.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door K1990 »

Ook geen enkele senior speler. Dit weekend naar de senior matchplay gekeken en bij momenten een heel goed niveau. Een Thornton zou op een goed moment zomaar de kwartfinale kunnen halen.

Het lijkt wel of de PDC de andere bonden vooral zo klein mogelijk wil laten. Want ik zeg nu maar iets 4 WDF spelers en 4 seniors dat zou beiden bonden veel aantrekkelijker maken.

Een spreiding van de kwaliteit is gewoon beter voor de sport en dus ook voor de PDC. Als de 50 plussers voor de seniors tour kiezen en de spelers die de PDC tour te druk vinden voor de WDF en uiteraard ook de internationalisering krijg je een mooie spreiding.

Laat dan de beste uit 3 bonden samen spelen in de Grand slam en het wk ( met uiteraard een grote meerderheid aan PDC spelers). Dan krijg je 3 topbonden, het niveau gaat naar omhoog en 2 super tornooien. Wie zit nu te wachten achter spelers van de challenge tour en een aangevlogen Aziaat.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 04 Jul 2022, 16:23 Ook geen enkele senior speler. Dit weekend naar de senior matchplay gekeken en bij momenten een heel goed niveau. Een Thornton zou op een goed moment zomaar de kwartfinale kunnen halen.

Het lijkt wel of de PDC de andere bonden vooral zo klein mogelijk wil laten. Want ik zeg nu maar iets 4 WDF spelers en 4 seniors dat zou beiden bonden veel aantrekkelijker maken.

Een spreiding van de kwaliteit is gewoon beter voor de sport en dus ook voor de PDC. Als de 50 plussers voor de seniors tour kiezen en de spelers die de PDC tour te druk vinden voor de WDF en uiteraard ook de internationalisering krijg je een mooie spreiding.

Laat dan de beste uit 3 bonden samen spelen in de Grand slam en het wk ( met uiteraard een grote meerderheid aan PDC spelers). Dan krijg je 3 topbonden, het niveau gaat naar omhoog en 2 super tornooien. Wie zit nu te wachten achter spelers van de challenge tour en een aangevlogen Aziaat.
Ik kijk ook met plezier naar de senioren, maar heel goed niveau? In 19 wedstrijden maar 5 gemiddeldes boven de 90 is gewoon matig, en sowieso zijn het eigenlijk niet veel meer dan demonstratietoernooien. Om dan de senioren kampioen een uitnodiging te geven kan ik me wel in vinden (zeker gezien hoe Thornton nog speelt), maar 4 senioren is gewoon veel te veel: er zijn maar 3 toernooien geweest met 2 verschillende winnaars, waar wil je die spelers vandaan halen?

WDF had ik op dit jaar ook op maximaal 2 gehouden, zeker omdat er maar 1 tv-toernooi geweest is. Verder zit ik zeker wel te wachten op de challenge tour nummer 1 en Aziatische kampioen, want de markt in Azië is gigantisch en na de enorme klap met corona, is het goed dat de PDC daar weer wat aandacht aan geeft. Challenge tour nummer 1 is Scott Williams en die speelt bizar goed dit jaar!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 04 Jul 2022, 23:19
K1990 schreefCOLON 04 Jul 2022, 16:23 Ook geen enkele senior speler. Dit weekend naar de senior matchplay gekeken en bij momenten een heel goed niveau. Een Thornton zou op een goed moment zomaar de kwartfinale kunnen halen.

Het lijkt wel of de PDC de andere bonden vooral zo klein mogelijk wil laten. Want ik zeg nu maar iets 4 WDF spelers en 4 seniors dat zou beiden bonden veel aantrekkelijker maken.

Een spreiding van de kwaliteit is gewoon beter voor de sport en dus ook voor de PDC. Als de 50 plussers voor de seniors tour kiezen en de spelers die de PDC tour te druk vinden voor de WDF en uiteraard ook de internationalisering krijg je een mooie spreiding.

Laat dan de beste uit 3 bonden samen spelen in de Grand slam en het wk ( met uiteraard een grote meerderheid aan PDC spelers). Dan krijg je 3 topbonden, het niveau gaat naar omhoog en 2 super tornooien. Wie zit nu te wachten achter spelers van de challenge tour en een aangevlogen Aziaat.
Ik kijk ook met plezier naar de senioren, maar heel goed niveau? In 19 wedstrijden maar 5 gemiddeldes boven de 90 is gewoon matig, en sowieso zijn het eigenlijk niet veel meer dan demonstratietoernooien. Om dan de senioren kampioen een uitnodiging te geven kan ik me wel in vinden (zeker gezien hoe Thornton nog speelt), maar 4 senioren is gewoon veel te veel: er zijn maar 3 toernooien geweest met 2 verschillende winnaars, waar wil je die spelers vandaan halen?

WDF had ik op dit jaar ook op maximaal 2 gehouden, zeker omdat er maar 1 tv-toernooi geweest is. Verder zit ik zeker wel te wachten op de challenge tour nummer 1 en Aziatische kampioen, want de markt in Azië is gigantisch en na de enorme klap met corona, is het goed dat de PDC daar weer wat aandacht aan geeft. Challenge tour nummer 1 is Scott Williams en die speelt bizar goed dit jaar!
De 2 wk finalisten ( Thornton en Adams), masters winnaar Cameron en runner up matchplay met Taylor ( aangezien Thornton al geplaatst is dan), die 4 zouden toch een toegevoegde waarde zijn? Zeker als ze er zich op voorbereiden.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 04 Jul 2022, 23:23
Choco115 schreefCOLON 04 Jul 2022, 23:19
K1990 schreefCOLON 04 Jul 2022, 16:23 Ook geen enkele senior speler. Dit weekend naar de senior matchplay gekeken en bij momenten een heel goed niveau. Een Thornton zou op een goed moment zomaar de kwartfinale kunnen halen.

Het lijkt wel of de PDC de andere bonden vooral zo klein mogelijk wil laten. Want ik zeg nu maar iets 4 WDF spelers en 4 seniors dat zou beiden bonden veel aantrekkelijker maken.

Een spreiding van de kwaliteit is gewoon beter voor de sport en dus ook voor de PDC. Als de 50 plussers voor de seniors tour kiezen en de spelers die de PDC tour te druk vinden voor de WDF en uiteraard ook de internationalisering krijg je een mooie spreiding.

Laat dan de beste uit 3 bonden samen spelen in de Grand slam en het wk ( met uiteraard een grote meerderheid aan PDC spelers). Dan krijg je 3 topbonden, het niveau gaat naar omhoog en 2 super tornooien. Wie zit nu te wachten achter spelers van de challenge tour en een aangevlogen Aziaat.
Ik kijk ook met plezier naar de senioren, maar heel goed niveau? In 19 wedstrijden maar 5 gemiddeldes boven de 90 is gewoon matig, en sowieso zijn het eigenlijk niet veel meer dan demonstratietoernooien. Om dan de senioren kampioen een uitnodiging te geven kan ik me wel in vinden (zeker gezien hoe Thornton nog speelt), maar 4 senioren is gewoon veel te veel: er zijn maar 3 toernooien geweest met 2 verschillende winnaars, waar wil je die spelers vandaan halen?

WDF had ik op dit jaar ook op maximaal 2 gehouden, zeker omdat er maar 1 tv-toernooi geweest is. Verder zit ik zeker wel te wachten op de challenge tour nummer 1 en Aziatische kampioen, want de markt in Azië is gigantisch en na de enorme klap met corona, is het goed dat de PDC daar weer wat aandacht aan geeft. Challenge tour nummer 1 is Scott Williams en die speelt bizar goed dit jaar!
De 2 wk finalisten ( Thornton en Adams), masters winnaar Cameron en runner up matchplay met Taylor ( aangezien Thornton al geplaatst is dan), die 4 zouden toch een toegevoegde waarde zijn? Zeker als ze er zich op voorbereiden.
Vind ik niet, Phil Taylor tikt nog amper de 85 gemiddeld aan en is niet voor niets gestopt, die gaat echt niet meer aan een toernooi als de grand slam meedoen. Met Gates al als Amerikaans kampioen zie ik Cameron ook niet heel veel toevoegen, en tuurlijk Adams is een grote naam die nog steeds op een goede dag een aardig pijltje kan gooien, maar ik zou ook niet zien voor wie hij dan in de plaats zou moeten komen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door K1990 »

Ik stel vast dat Adams, Ashton een afstraffing van 8-0 geeft. Kijk naar haar resultaten bij de seniors, ze kan gwn niet mee met die mannen. Zij is dan wel goed genoeg om mee te doen ?

Taylor speelde dit tornooi toch al beter, uiteraard wordt het nooit meer de power van vroeger. Maar op een goeie dag en zeker in het korte groepsformat zou hij zeker eens kunnen verassen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 05 Jul 2022, 08:52 Ik stel vast dat Adams, Ashton een afstraffing van 8-0 geeft. Kijk naar haar resultaten bij de seniors, ze kan gwn niet mee met die mannen. Zij is dan wel goed genoeg om mee te doen ?

Taylor speelde dit tornooi toch al beter, uiteraard wordt het nooit meer de power van vroeger. Maar op een goeie dag en zeker in het korte groepsformat zou hij zeker eens kunnen verassen.
De vrouwen is natuurlijk een verhaal apart, die gaat de PDC sowieso uitnodigen…
Bij Ashton heb ik het idee dat ze op de een of andere manier beter tegen vrouwen is dan tegen mannen, en bij de senioren en de PDC heeft ze het op het podium nog steeds niet laten zien, terwijl ze dat vroeger bij de BDO wel beter deed (maar dus tegen vrouwen)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

De senioren hoeven van mij niet echt. Maar zeker vroeger was het altijd wel leuk om eens te zien hoe de spelers van de bdo en de pdc het tegen elkaar deden. De laatste jaren werd dat al iets minder door het kwaliteitsverschil maar dan nog was het leuk omdat veel bdo spelers toch de toppers van de toekomst waren.

Misschien moeten we ook concluderen dat het verschil te groot is geworden en de clash niet echt meer een clash is zoals vroeger, maar als de pdc die mening heeft en daarom geen wdf spelers uitnodigt, stop er dan gewoon mee. Zonder de wdf spelers voegt het immers niks toe
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 07 Jul 2022, 21:28 De senioren hoeven van mij niet echt. Maar zeker vroeger was het altijd wel leuk om eens te zien hoe de spelers van de bdo en de pdc het tegen elkaar deden. De laatste jaren werd dat al iets minder door het kwaliteitsverschil maar dan nog was het leuk omdat veel bdo spelers toch de toppers van de toekomst waren.

Misschien moeten we ook concluderen dat het verschil te groot is geworden en de clash niet echt meer een clash is zoals vroeger, maar als de pdc die mening heeft en daarom geen wdf spelers uitnodigt, stop er dan gewoon mee. Zonder de wdf spelers voegt het immers niks toe
Idd, al ben ik het niet eens dat de WDF spelers geen meerwaarde zou kunnen zijn.

Ik heb de ranglijst nog niet bekeken. Maar spelers zoals Littler, Tricole, Baetens en Veenstra zouden wel eens aardig kunnen verassen zeker in de groepsfase.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 09 Jul 2022, 09:36
ratm schreefCOLON 07 Jul 2022, 21:28 De senioren hoeven van mij niet echt. Maar zeker vroeger was het altijd wel leuk om eens te zien hoe de spelers van de bdo en de pdc het tegen elkaar deden. De laatste jaren werd dat al iets minder door het kwaliteitsverschil maar dan nog was het leuk omdat veel bdo spelers toch de toppers van de toekomst waren.

Misschien moeten we ook concluderen dat het verschil te groot is geworden en de clash niet echt meer een clash is zoals vroeger, maar als de pdc die mening heeft en daarom geen wdf spelers uitnodigt, stop er dan gewoon mee. Zonder de wdf spelers voegt het immers niks toe
Idd, al ben ik het niet eens dat de WDF spelers geen meerwaarde zou kunnen zijn.

Ik heb de ranglijst nog niet bekeken. Maar spelers zoals Littler, Tricole, Baetens en Veenstra zouden wel eens aardig kunnen verassen zeker in de groepsfase.
Ben ik met je eens hoor. Maar ik bedoel dat als de pdc die mening heeft (dat het geen meerwaarde meer heeft) dat ze er dan net zo goed mee kunnen stoppen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ybabl »

Van Barneveld heeft zich geplaatst. Hopelijk wordt dat een beetje leuk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 06 Nov 2022, 21:05 Van Barneveld heeft zich geplaatst. Hopelijk wordt dat een beetje leuk.
Iig mooi dat hij zich heeft geplaatst. Maar met Chisnall en Price in zijn groep verwacht ik niet dat hij ver zal komen. Al kan er van alles gebeuren in die korte potjes natuurlijk. Ook Wattimena heeft zich geplaatst en zit in een moeilijke poule (Clayton, Heta)
Voor het eerst doen Gary Anderson en James Wade niet mee. Het waren de laatste 2 die aan alle edities mee hadden gedaan.
Dit is de loting:
Group A
(1) Gerwyn Price
Dave Chisnall
Raymond van Barneveld
Ted Evetts

Group B
(8) Danny Noppert
Simon Whitlock
Mensur Suljovic
Christian Perez

Group C
(4) Michael Smith
Joe Cullen
Ritchie Edhouse
Lisa Ashton

Group D
(5) Rob Cross
Dirk van Duijvenbode
Martin Schindler
Adam Gawlas

Group E
(2) Peter Wright
Nathan Aspinall
Alan Soutar
Fallon Sherrock

Group F
(7) Jonny Clayton
Damon Heta
Jermaine Wattimena
Leonard Gates

Group G
(3) Michael van Gerwen
Ross Smith
Luke Woodhouse
Nathan Rafferty

Group H
(6) Luke Humphries
Ryan Searle
Josh Rock
Scott Williams
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ybabl »

Ik voorzie eigenlijk alleen in poule H een verrassing, als in dat niet de eerste twee doorgaan. Rock kan weleens de volgende ronde halen, maar verder niet echt spannende groepen, toch?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 09 Nov 2022, 09:00 Ik voorzie eigenlijk alleen in poule H een verrassing, als in dat niet de eerste twee doorgaan. Rock kan weleens de volgende ronde halen, maar verder niet echt spannende groepen, toch?
In groep G zou ook kunnen dat niet de eerste twee doorgaan omdat Ross Smith nu niet ineens een topper is. Maar inderdaad, het lijkt een voorspelbare eerste ronde te worden. Maar of dat echt zo is kunnen we zien in ons voorspelspel :lol: Meestal loopt het toch net ff anders dan ik dacht
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

Barney behoorlijk verrassend door na twee toppers te hebben verslagen. De wedstrijd tegen Price was erg sterk en mooi hoe ze er mee omgingen. Barney zo blij als ik in jaren niet gezien heb!

Sowieso een erg sterk toernooi voor de Nederlanders tot nu toe. DIrk v Duijvenbode ook al door na twee goede wedstrijden. Hij moet straks op het wk veel punten verdedigen maar daarna zie ik hem met deze vorm alleen maar stijgen. Wie weet straks wel drie Nederlanders in de top 10.
Voor Noppert is de eerste ronde lastig aangezien hij altijd zwak aan een wedstrijd begint en het format kort is. Gisteren kwam hij goed weg maar vandaag was het gewoon prima.
Wattimena en MvG heb ik gisteren niet gezien.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 09 Nov 2022, 22:57
ybabl schreefCOLON 09 Nov 2022, 09:00 Ik voorzie eigenlijk alleen in poule H een verrassing, als in dat niet de eerste twee doorgaan. Rock kan weleens de volgende ronde halen, maar verder niet echt spannende groepen, toch?
In groep G zou ook kunnen dat niet de eerste twee doorgaan omdat Ross Smith nu niet ineens een topper is. Maar inderdaad, het lijkt een voorspelbare eerste ronde te worden. Maar of dat echt zo is kunnen we zien in ons voorspelspel :lol: Meestal loopt het toch net ff anders dan ik dacht
Valt vooralsnog mee met de verrassingen, toch? Ik vind het niet erg dat Raymond een beetje de uitzondering is. :)
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 09 Nov 2022, 22:57
ybabl schreefCOLON 09 Nov 2022, 09:00 Ik voorzie eigenlijk alleen in poule H een verrassing, als in dat niet de eerste twee doorgaan. Rock kan weleens de volgende ronde halen, maar verder niet echt spannende groepen, toch?
In groep G zou ook kunnen dat niet de eerste twee doorgaan omdat Ross Smith nu niet ineens een topper is. Maar inderdaad, het lijkt een voorspelbare eerste ronde te worden. Maar of dat echt zo is kunnen we zien in ons voorspelspel :lol: Meestal loopt het toch net ff anders dan ik dacht
Valt vooralsnog mee met de verrassingen, toch? Ik vind het niet erg dat Raymond een beetje de uitzondering is. :)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

Ja klopt. Ik ben het ook wel met Jacques eens dat het gewoon weer een toernooi van winnaars moet worden, zonder al die mensen uit verre orden en qualifiers. Gewoon majors finalisten, Eurotour winnaars, 8 WDF spelers en 2 dames. Aangevuld met winnaars van de protour oid of een paar qualifiers.
Het poule systeem zorgt er voor dat er weinig verrassingen zijn, als een toppers eens verliest van een Aziaat oid, dan zijn er nog twee wedstrijden om het te repareren.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ybabl »

Het toernooi is inderdaad wel een groot deel van z'n charme kwijt. Dat ga je natuurlijk nooit meer helemaal terugkrijgen met het verdwijnen van de toppers bij de BDO. Het format met de poules maakt het nog anders dan andere toernooien, maar misschien moet er toch maar eens gekeken worden of het niet op een ietwat andere manier vormgegeven kan worden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

Er waren een paar mooie potten in de 2e ronde. Noppert zat dicht bij een stunt maar helaas. Dat is wel een stap die hij nog moet maken, om van de absolute top te winnen op de majors. Bij een overwinning had hij sws naar plek 6 gestegen op de OOM.
Wat mij opviel (en wel vaker opvalt) is dat een speler een wedstrijd vaak totaal anders beleeft dan wij als kijkers. Zo dacht Noppert dat hij een slechte wedstrijd speelde. Toen vd Giessen hem zijn gemiddelde en dubbel percentage vertelde was hij verbaast. Stel dat hij dat tijdens de wedstrijd al wist, dan had hij het laatste stuk met meer vertrouwen gespeeld en wellicht wel gewonnen.

Van Dirk had ik meer verwacht en Barney was natuurlijk een mooie surprise. MvG - Rock was fantastisch! Alleen wel weer typisch MvG om zo te reageren bij de 9-darter van Rock. Dit is een van de redenen waarom ik geen fan van hem ben. Een 9-darter vier je samen maar bij MvG kon er geeneens een vuistje vanaf. Wat een verschil met iemand als Price die net zo blaaskaakerig is en net zo overdreven reageert op het podium maar wel gewoon credits geeft als de ander iets moois doet zoals in de pot tegen Barney. En ik maak expres de vergelijking met Price omdat dat nou niet bepaald de meest sportieve op het podium is.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door K1990 »

Het is eindelijk binnen voor Smith, de trein zou nu wel eens vertrokken kunnen zijn.

Dit was het tornooi waarbij Barney terug bij de top hoort. Hij had dit zeker kunnen winnen want zijn dubbel game was zeker niet top.

Verder werd ik niet echt warm van dit tornooi. Een saaie finale en een groepsfase die ook niet echt aansprak. Er worden geen wdf spelers meer uitgenodigd omdat ze geen sportieve 'toegevoegde' waarde hebben.

Buiten 1 speler zijn alle spelers uit pot 4 ( de vroegere BDO groep) laatste geworden. Als ik naar de huidige top 8 kijk van de WDF dan zijn er wel een paar spelers die beter hadden kunnen doen. In iedere geval zeker beter dan de dames die uitgenodigd worden :roll:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ratm »

Helemaal met je eens wat betreft de wdf spelers, had ik er ook graag bij gezien. Ik heb echter wel genoten van sommige potten in met name de 2e ronde en kwartfinale.

Wat Smith betreft ben ik erg blij dat hij eindelijk een major heeft gewonnen. Er zullen er nu vast wel meer gaan volgen. Ik weet alleen niet of het nu ineens zo is dat hij de ene finale na de andere gaat winnen. Als je 8 major finales hebt verloren dan gaat dat je niet in de koude kleren zitten. Als hij de volgende finale wel onder druk word gezet zal hij er toch aan terugdenken. Het zal wel steeds makkelijker gaan naarmate hij ze vaker wint natuurlijk. Maar 8 x verliezen poets je niet even uit je hoofd.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam of Darts 2022

Bericht door ybabl »

Ook blij dat Smith eindelijk een grote titel op zijn naam heeft. Als je zo vaak de finale haalt, dan verdien je het m.i. ook om er uiteindelijk ook één daadwerkelijk te winnen. Na de poulefase is het een leuk toernooi geworden, vind ik!
BUTTON_POST_REPLY