World Matchplay 2019

Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World Matchplay 2019

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 23 Jul 2019, 21:26 Leuke eerste pot van vandaag!

Ik gun het net zoals jullie hierboven Durrant zeker maar ben bang dat het een vrij makkelijke overwinning voor MvG wordt. Ik denk dat hij behoorlijk gemotiveerd is en Durrant toch wat nerveus.
Ja, de eerste pot was leuk! Nu Suljovic-Wade: Gaap...
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World Matchplay 2019

Bericht door Choco115 »

Wat een wedstrijd! Nu snel naar bed, want het was een lange avond.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World Matchplay 2019

Bericht door K1990 »

Wat een match tussen de 2 World champions. Hopelijk krijgt Durrant eindelijk de erkenning die hij al een jaar of 4 verdiend. Zou het toch nog lukken top 16 na 1 jaar PDC ?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: World Matchplay 2019

Bericht door Dartmat »

Geen verrassende uitslag hè. Van Gerwen heeft echt veel werk aan de winkel om weer op het winnende pad te komen. Hopeloos uit vorm.
En natuurlijk knap gedaan van Durrant, die zich in een half jaar al ruimschoots bewezen heeft als PDC aanwinst.
K1990 schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:49 Hopelijk krijgt Durrant eindelijk de erkenning die hij al een jaar of 4 verdiend.
Wat een onzin. Durrant heeft altijd al erkenning gekregen in de mate en op het niveau waarop hij acteerde. Niemand zal ooit ontkend hebben dat Durrant een goede speler is, maar het hier laten zien is wat anders dan bij de BDO. Logisch dat de aandacht nu hoger is. Maar erkenning heeft hij altijd al gehad.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World Matchplay 2019

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:54 Geen verrassende uitslag hè. Van Gerwen heeft echt veel werk aan de winkel om weer op het winnende pad te komen. Hopeloos uit vorm.
En natuurlijk knap gedaan van Durrant, die zich in een half jaar al ruimschoots bewezen heeft als PDC aanwinst.
K1990 schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:49 Hopelijk krijgt Durrant eindelijk de erkenning die hij al een jaar of 4 verdiend.
Wat een onzin. Durrant heeft altijd al erkenning gekregen in de mate en op het niveau waarop hij acteerde. Niemand zal ooit ontkend hebben dat Durrant een goede speler is, maar het hier laten zien is wat anders dan bij de BDO. Logisch dat de aandacht nu hoger is. Maar erkenning heeft hij altijd al gehad.
Helemaal niks onzin, hij gaf het zelf nog aan nadat hij zijn eerste titel won dat er veel critici waren die zeiden dat hij het topniveau van de PDC niet aan zou kunnen. Over zijn 3 wereldtitels werd lacherig gedaan. Ik heb er altijd in gelooft dat hij de beste PDC spelers kon kloppen.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: World Matchplay 2019

Bericht door rproele »

Damn, nog geen wedstrijd gezien, maar blijkbaar 1 van de meest onvoorspelbare spannende Major van de laatste jaren?
Laatste winnaars al weer uit het toernooi, dus op Wade na op zeker een nieuwe naam als winnaar.
En eerlijk gezegd is er naast Wade nog maar 1 man in die ik het echt gun, als beloning op jarenlang de top bespelen maar nog nooit die Major.
The King, Mervin King, hopelijk kan hij eindelijk eens doorduwen en die verdiende titel binnen halen.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: World Matchplay 2019

Bericht door rproele »

Hoe ziek zou trouwens nu een van Barneveld zijn, dat hij niet even beter zijn best heeft gedaan en vorm had gevonden door WEL veel wedstrijden te spelen en dus wel gekwalificeerd was geweest?
Zijn echte plaaggeesten van Gerwen en Anderson al naar huis, verder hoeft hij voor de rest niet bang te zijn als hij zijn topniveau haalt.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: World Matchplay 2019

Bericht door rproele »

K1990 schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:49 Wat een match tussen de 2 World champions. Hopelijk krijgt Durrant eindelijk de erkenning die hij al een jaar of 4 verdiend. Zou het toch nog lukken top 16 na 1 jaar PDC ?
Ik zal er vast compleet naast zitten, maar na de overstap van Van Barneveld en de exodus die het jaar erna volgde is denk ik na de titel van Klaassen geen enkele titel meer bestempeld als toptitel.(zelfs die van Klaassen wordt niet genoemd bij walkon PDC)
Waarom moeten we nu ineens zo zwaar tillen aan de BDO titels van Durrant als we die van Martin Adams als gekregen titels beschouwen, simpel omdat er niemand anders meer was?
Hij begint bij de PDC gewoon simpel op 0, zal zich nu dus gewoon net als iedereen hier moeten bewijzen.
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: World Matchplay 2019

Bericht door Der Kaiser »

Inderdaad een mooie avond met een geweldige afsluiter. Durrant de verdiende winnaar, mooi om te zien. Jammer dat intervieuw met MvG na afloop, erken gewoon dat er iemand beter was, zo moeilijk is dat niet.

Voor MvG en het darten algemeen is deze vorm van MvG wel even goed, moet niet te makkelijk gaan zoals de afgelopen jaren. Nu krijgen de andere spelers weer hoop, trainen nog harder en MvG zelf ook.

En dan nog The King, hoe mooi was dat? Hoop dat hij dit fysiek vol gaat houden.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: World Matchplay 2019

Bericht door DeDeen »

rproele schreefCOLON 24 Jul 2019, 10:19 Hoe ziek zou trouwens nu een van Barneveld zijn, dat hij niet even beter zijn best heeft gedaan en vorm had gevonden door WEL veel wedstrijden te spelen en dus wel gekwalificeerd was geweest?
Zijn echte plaaggeesten van Gerwen en Anderson al naar huis, verder hoeft hij voor de rest niet bang te zijn als hij zijn topniveau haalt.
Als hij zijn topniveau haalt ja. Ook dat is iets uit een aardig ver verleden inmiddels.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World Matchplay 2019

Bericht door K1990 »

rproele schreefCOLON 24 Jul 2019, 10:25
K1990 schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:49 Wat een match tussen de 2 World champions. Hopelijk krijgt Durrant eindelijk de erkenning die hij al een jaar of 4 verdiend. Zou het toch nog lukken top 16 na 1 jaar PDC ?
Ik zal er vast compleet naast zitten, maar na de overstap van Van Barneveld en de exodus die het jaar erna volgde is denk ik na de titel van Klaassen geen enkele titel meer bestempeld als toptitel.(zelfs die van Klaassen wordt niet genoemd bij walkon PDC)
Waarom moeten we nu ineens zo zwaar tillen aan de BDO titels van Durrant als we die van Martin Adams als gekregen titels beschouwen, simpel omdat er niemand anders meer was?
Hij begint bij de PDC gewoon simpel op 0, zal zich nu dus gewoon net als iedereen hier moeten bewijzen.
Dat vond ik nu net wel mooi gisteren dat men hem toch als 3 maal World champion afkondigde. Over Adams, je zegt het zelf de exodus van een jaar later. Kijk eens naar het deelnemersveld van zijn eerste lakeside, dat was weldegelijk een sterk deelnemersveld. Het is niet omdat RVB weg was dat al de rest dat toen ook was. Er is vooral heel veel chauvinisme in Nederland. Zolang RVB de titels pakte werd het erkend en daarna niet meer. Toen RVB lakesides won speelde bv Taylor ook niet mee.

Mij gaat het er vooral om dat Durrant geen erkenning kreeg als wereldspeler. Wie de BDO wat volgde zag in alle tornooien dat Glen speelde dat hij maar zelden onder die 95 gemiddeld zat. Ik heb vorig seizoen nog gezegd tijdens de grand slam dat hij zeker top 5 van de wereld was.

Zoals Glenn zegt ik ben nog altijd een fiere BDO World champion maar voor erkenning te krijgen moest hij wrm de switch maken. Ik hoop dus ook dat hij deze nu krijgt.

Voor dit tornooi gun ik hem uiteraard de titel al zal dit heel moeilijk worden gezien zijn loting. Voorbij Lewis, Mvg, wade, Smith en dan nog eens wrs Cross te geraken dat zou wel heel straf zijn. Maar wat zou het mooi zijn moest de oude vos King hem binnenhalen. Al heel lang heb ik hem dit niveau niet meer zien halen.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: World Matchplay 2019

Bericht door Buel »

Vorig jaar was het WMP er al een met verrassingen... Dit jaar overstijgt dat, naar mijn idee.

Natuurlijk organiseer ik via een ander topic de voorspellingen, maar toch wil ik ook hier de vraag neerleggen wie jullie nu denken dat wint. Ben zelf nog niet zeker, twijfel tussen 3. Cross, Wright en Wade. Belangrijkste outsiders Durrant en King
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: World Matchplay 2019

Bericht door The Runner »

Gezien de vorm van het moment zeg ik Wright
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Matchplay 2019

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 24 Jul 2019, 01:09
Dartmat schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:54 Geen verrassende uitslag hè. Van Gerwen heeft echt veel werk aan de winkel om weer op het winnende pad te komen. Hopeloos uit vorm.
En natuurlijk knap gedaan van Durrant, die zich in een half jaar al ruimschoots bewezen heeft als PDC aanwinst.
K1990 schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:49 Hopelijk krijgt Durrant eindelijk de erkenning die hij al een jaar of 4 verdiend.
Wat een onzin. Durrant heeft altijd al erkenning gekregen in de mate en op het niveau waarop hij acteerde. Niemand zal ooit ontkend hebben dat Durrant een goede speler is, maar het hier laten zien is wat anders dan bij de BDO. Logisch dat de aandacht nu hoger is. Maar erkenning heeft hij altijd al gehad.
Helemaal niks onzin, hij gaf het zelf nog aan nadat hij zijn eerste titel won dat er veel critici waren die zeiden dat hij het topniveau van de PDC niet aan zou kunnen. Over zijn 3 wereldtitels werd lacherig gedaan. Ik heb er altijd in gelooft dat hij de beste PDC spelers kon kloppen.
Volgens mij was er niemand die zei dat hij het niveau niet aan zou kunnen. Alleen twijfelde hij zelf of hij zich kon meten met de PDC top.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Matchplay 2019

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON 24 Jul 2019, 10:15 Damn, nog geen wedstrijd gezien, maar blijkbaar 1 van de meest onvoorspelbare spannende Major van de laatste jaren?
Laatste winnaars al weer uit het toernooi, dus op Wade na op zeker een nieuwe naam als winnaar.
En eerlijk gezegd is er naast Wade nog maar 1 man in die ik het echt gun, als beloning op jarenlang de top bespelen maar nog nooit die Major.
The King, Mervin King, hopelijk kan hij eindelijk eens doorduwen en die verdiende titel binnen halen.
Winmau 2004 en IDL 2005 waren ook wel echt majors vind ik. Maar je bedoeld waarschijnlijk bij de PDC
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Matchplay 2019

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 24 Jul 2019, 12:06
Dat vond ik nu net wel mooi gisteren dat men hem toch als 3 maal World champion afkondigde. Over Adams, je zegt het zelf de exodus van een jaar later. Kijk eens naar het deelnemersveld van zijn eerste lakeside, dat was weldegelijk een sterk deelnemersveld. Het is niet omdat RVB weg was dat al de rest dat toen ook was. Er is vooral heel veel chauvinisme in Nederland. Zolang RVB de titels pakte werd het erkend en daarna niet meer. Toen RVB lakesides won speelde bv Taylor ook niet mee.
Taylor en Barney waren toen overduidelijk de nummers 1 en 2. Adams kwam daar ver achteraan en was hoogstens best-of-the-rest. Maar ik ben wel met je eens dat de 1e titel van Adams een knappe was en in een sterk deelnemersveld.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Matchplay 2019

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 24 Jul 2019, 00:54 Geen verrassende uitslag hè. Van Gerwen heeft echt veel werk aan de winkel om weer op het winnende pad te komen. Hopeloos uit vorm.
En natuurlijk knap gedaan van Durrant, die zich in een half jaar al ruimschoots bewezen heeft als PDC aanwinst.
Dat mag je niet zeggen van meneer MvG.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World Matchplay 2019

Bericht door ratm »

Der Kaiser schreefCOLON 24 Jul 2019, 11:14 Inderdaad een mooie avond met een geweldige afsluiter. Durrant de verdiende winnaar, mooi om te zien. Jammer dat intervieuw met MvG na afloop, erken gewoon dat er iemand beter was, zo moeilijk is dat niet.
Eens. Hij mag wel eens meer respect voor de andere hebben.
"Ik ben gewoon de beste, klaar. Gisteren had ik gewoon moeten winnen. Lag niet aan Durrant maar aan mezelf. Ik ben gewoon de beste, punt. Had niet mogen gebeuren. Ik ben gewoon de beste". Eigenlijk is dat altijd zijn tekst na een nederlaag
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: World Matchplay 2019

Bericht door Der Kaiser »

Natuurlijk organiseer ik via een ander topic de voorspellingen, maar toch wil ik ook hier de vraag neerleggen wie jullie nu denken dat wint. Ben zelf nog niet zeker, twijfel tussen 3. Cross, Wright en Wade. Belangrijkste outsiders Durrant en King
[/quote]

Ik kies voor Durrant, speelde tegen Lewis ook al sterk.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: World Matchplay 2019

Bericht door DanMan »

Gisteren twee prachtige partijen gezien.

Gurney, die knakt. Cross, die daar goed gebruik van maakte met een ongekende comeback.

En ik heb genoten van het spel van Michael Smith. Eindelijk viel bijna alles goed en dan is het prachtig om naar te kijken. Ik hoop dat hij de finale wint. Gun hem die Major. Als hij nou doorzet, wordt hij de échte bedreiging voor MvG.

Ben trouwens benieuwd wanneer MvG zijn flow weer gaat vinden. Het viel me op dat hij in zijn eerste topjaren, 2012-2014 zeg maar, vaak in trans leek op het podium. Kijk naar zijn 17 perfecte darts op rij tegen Wade in de halve finale van het WK. Nu oogt hij zakelijk op het podium. Geniet hij nog? Heeft hij de motivatie nog? Voor de camera draait hij altijd zijn standaard riedeltje af. Ik voel me goed. Met mijn vorm is niks mis. Maar op het podium ziet het er anders uit. Bij vlagen perfect, maar vaak moeite om 3 pijlen bij elkaar te gooien. Spanning in de arm. Spanning in het hoofd?
Man, wat mis ik de tijd van de 110+ gemiddelden van Michael...
BUTTON_POST_REPLY